Logo BørneOasen

BørneOasens værdier

BørneOasen tilslutter sig Herning kommunes værdier, som er:

• Udfoldelsesfrihed.
  • Økonomisk sans.
  • Professionalisme.
  • God dømmekraft.

I BørneOasen er det vigtigt for os, at give børnene et pædagogisk tilbud, som er med til at udvikle deres personlige og sociale kompetencer og selvstændiggøre det enkelte barn ud fra dets egne forudsætninger.

Vi prioriterer, at:

• vægte udvikling, læring, trivsel og sundhed højt.
  • alle skal føle sig som en del af et meningsfuldt fællesskab.
  • tage udgangspunkt i børneperspektivet og give plads til legen, da den er et meget vigtigt læringsrum.
  • fremme børn læring gennem pædagogisk tilrettelagte aktiviteter og hverdagsrutiner.
  • give det enkelte barn omsorg og tryghed. Det gøres i samarbejde med forældrene.
  • være en aktiv samarbejdspartner i forhold til skolen.
  • have et æstetisk og udviklende børnemiljø, hvor der er plads til fordybelse, udfordringer og sjove oplevelser.
  • alle børn skal have udfoldelsesfrihed og medbestemmelse i forhold til alder og udviklingsniveau. Det gøres sammen med voksne, der tager ansvar.
  • lære børnene at udvise respekt over for andre mennesker, deres tanker, følelser og valg.
  • give børnene en forståelse for demokrati.
  • være ansvarlige i forhold til de ressourcer vi har, og at lære børnene ansvarlighed over for naturen og miljøet.

Vi betragter forældrene som aktive samarbejdspartnere, og derfor vægter vi forældresamarbejdet højt.
BørneOasen er  en institution med en grøn profil, hvor vi vægter udeliv, naturvendte aktiviteter og økologi højt.